tisdag 29 december 2009

Nyårslöften inför 2010!

Jag tänkte tipsa om vilka nyårslöften man kan lova sig själv att följa under nästkommande år.

Jag lovar att:

* vara en flitig biblioteksbesökare och låna, låna och sedan låna lite mer på mitt lokala bibliotek.

* inte kasta bort min röst under det kommande valet på en höger som hotar allt vad allmänningar heter med sin privatiseringsiver eller en tandlös socialdemokrati som parkerat i mitten utan politiska visioner bortom nästa SIFO-undersökning.

* läsa Naomi Kleins Chockdoktrinen och Beverly Silvers Forces of labor

* starta en proteststorm om mitt lokala bibliotek hotas av nedläggning

* citera Karl Marx minst en gång i månaden

* demonstrera mot nedskärningar och för en utbyggnad av välfärden

* ge ett godisregn i present till bibliotekarierna och assistenterna på mitt lokala bibliotek

* vägra vara tyst och knyta handen i fickan utan istället organisera mig

Kristian Schultz

1 kommentar:

Martin sa...

Väldigt sympatiskt. Lycka till!

Gott nytt år!